ASPID aconsegueix que 62 urgellencs trobin feina durant l'any 2017

18/01/2018

Tàrrega acull el lliurament de diplomes als 12 participants en el curs de formació d’auxiliar de magatzem amb carnet de carreter

L’entitat ASPID ha aconseguit que 62 persones de l’Urgell hagin trobat feina durant el 2017 després d’haver participat en els programes d’inserció laboral promoguts per l’entitat a Tàrrega i la comarca de l’Urgell. En total, l’any passat es van visitar 91 empreses, es van aconseguir 21 ofertes de treball i 172 persones van participar en els tres programes organitzats, de les quals 43 es van apuntar als programa Integrals per a persones majors de 30 anys; 67 més al XOPO, dirigit a persones en situació d’atur demandants d’ocupació, i unes altres 62 al SIOAS, adreçat al col·lectiu amb discapacitat.

Aquestes dades d’inserció laboral s’han donat a conèixer avui en el marc de l’acte de lliurament de diplomes a les 12 persones que han participat en el curs de formació d’auxiliar de magatzem amb carnet de carreter homologat, desenvolupat amb el suport de l’Ajuntament de Tàrrega. A l’acte, celebrat a la Casa Consistorial de la capital de l’Urgell, han participat el regidor de Serveis Municipals, Josep Castelló; i el regidor de l’Àrea de Polítiques de la Ciutadania, Jaume Folguera; juntament amb la presidenta d’ASPID, Bibiana Bendicho (vegeu fotografia).

El curs de formació d’auxiliar de magatzem amb carnet de carreter homologat s’inclou en el programa d'inserció laboral Ponent Ocupació >30, que pertany a la convocatòria de programes Integrals per a persones majors de 30 anys. El pla s’adreça a persones d’entre 30 a 54 anys, amb o sense discapacitat, que siguin aturats de llarga durada (és a dir, que fa més d'un any que estan a l'atur) amb la finalitat d’impulsar la seva ocupació. ASPID ha desenvolupat el projecte a les comarques del Segrià, la Noguera i l’Urgell.

El programa ofereix un itinerari d'orientació professional complert i la possibilitat de fer formació tècnica professional orientada a la millora de les competències ocupacionals dels participants. En el cas de l’Urgell, el curs d’Auxiliar de magatzem amb el carnet de carreter homologat té l’objectiu de capacitar els participants per fer tasques de recepció, registre i despatx de mercaderies, com també la seva càrrega i descàrrega en el magatzem.

En total, s’han dut a terme 40 hores de formació tècnica professional i 20 de pràctiques a diferents empreses del sector, com són Vidal Traginers SL, Càritas Tàrrega Empresa d'Inserció SLU, Fruites Bernaus S.L, Eduard Segui Fonateria SL, AD Masanés SA, Vilodi Fruits SL i Rotecna SA. L’Ajuntament de Tàrrega ha cedit l’espai per poder desenvolupar la formació, l’aula de formació teòrica, el carretó i l’espai obert per desenvolupar la formació pràctica del carnet de carreter.

Infolleida