Joventut presenta el nou Carnet Jove d'Agramunt
La presentació coincideix amb l’inici de l’expedició de la popular targeta social i d’avantatges
El director general de l’Agència Catalana de la Joventut, Cesc Poch, i l’alcalde d’Agramunt, Bernat Solé, han presentat aquest matí l’inici de l’expedició del nou Carnet Jove d’Agramunt i els resultats de la campanya inicial de captació de nous col·laboradors al municipi. La coordinadora territorial de Joventut a Lleida, Esperança Casas; el regidor de Joventut a Agramunt, Oriol Puebla; el director de Banca d’Institucions de CaixaBank a Lleida, Geremi Camí, i la directora de l’oficina de CaixaBank Mª del Mar Cucurull, també han estat presents a l’acte de presentació.
Amb la posada en marxa del nou projecte impulsat per l’ACJ des de principis de juny, un total de set ajuntaments catalans han endegat una campanya de captació de nous avantatges i descomptes entre els comerços i empreses locals, i ara s’iniciarà la promoció del Carnet Jove entre el jovent del municipi. L’objectiu de la iniciativa és la d’oferir una bona oferta d’avantatges de qualitat i proximitat per als joves, i la de potenciar-ne l’ús en el dia a dia, especialment en aquells comerços i establiments locals que permetin un arrelament al municipi i un vincle amb el comerç de proximitat.
Campanya de captació a Agramunt: resultats de la prova pilot
Des del passat mes de juny quan es va iniciar la campanya de captació del Carnet Jove Municipal s’ha aconseguit l’adhesió de 25 negocis i comerços. Cal tenir en compte, però, que abans de la prova pilot a Agramunt ja s’oferien avantatges, i amb la campanya local s’ha triplicat aquesta oferta. Entre els nous avantatges que s’han aconseguit destaquen els descomptes vinculats a l’ús del carnet en el dia a dia en serveis de perruqueria i cosmètica, moda, formació, fotografia, esport o serveis mèdics, entre molts d’altres. A més a més, l’Ajuntament d’Agramunt també incorporarà avantatges en diferents serveis municipals, com ara descomptes a l’entrada de les piscines municipals o a les activitats juvenils que s’organitzen durant les vacances de Nadal.
Els resultats de la campanya de captació presentada avui són provisionals, ja que el pla anual de captació preveu continuar la tasca d’afegir més comerços. Oriol Puebla, regidor de Joventut a Agramunt, s’ha mostrat molt agraït amb el fet que s'hagi escollit el municipi d'Agramunt per a participar en la prova pilot, ja que considera que beneficia directament tant els joves com els comerços del municipi. Ha explicat que des de la regidoria es continuarà treballant per aconseguir que els establiments que no s'han adherit encara al Carnet Jove coneguin tots els seus avantatges i es sumin a la iniciativa.
Carnets amb el logotip d’Agramunt
La presentació d’aquest matí marca el punt de partida per a expedir els nous carnets, que inclouran el logotip dels ajuntaments participants, mentre que la resta del plàstic mantindrà la mateixa estètica que el Carnet Jove d’abast nacional.
D’aquesta manera, els joves d’Agramunt que des d’avui decideixin fer-se titulars del Carnet Jove ja ho poden fer a l’oficina de CaixaBank del municipi, on rebran el nou plàstic. Per acreditar que resideixen a la població, ho podran fer mostrant el seu DNI, el certificat d’empadronament o bé algun altre document que constati el seu lloc de residència.
Per la seva banda, els joves que ja eren titulars i que, per tant, ja disposen del plàstic genèric del Carnet Jove, no caldrà que el renovin. Així mateix, properament disposaran de la nova imatge del Carnet Jove d’Agramunt al Carnet Jove Virtual que inclou l’APP del Carnet Jove.
Campanya de comunicació local
La presentació d’avui també ha servit de tret de sortida a la campanya de comunicació local. En aquest sentit, des de l’ajuntament s’impulsarà una campanya de difusió destinada als joves per aconseguir noves tramitacions de carnet.
L’objectiu, tal com ha explicat el director general de l’Agència Catalana de la Joventut, Cesc Poch, és que el nou Carnet Jove d’Agramunt connecti el Carnet Jove, popularment conegut, amb el món local, i especialment amb el comerç i serveis de proximitat. “Amb aquest nou projecte volem fer una aposta decidida per convertir el Carnet Jove en una eina encara més útil pel dia a dia dels joves als seus municipis. I de retruc, posar un granet de sorra per a fomentar l’arrelament dels joves als seus llocs de residència”, ha afegit Poch.
Per la seva part, l’alcalde d’Agramunt, Bernat Solé, ha destacat que “des de l’Ajuntament d’Agramunt valorem molt positivament la iniciativa, agraïm que la Generalitat hagi escollit Agramunt com a prova pilot a les terres de ponent i dir que des del primer moment ens hem posat a treballar-hi ja que veiem que es tracta d’un servei per als joves que permetrà fomentar el comerç de proximitat i, en definitiva, l’arrelament dels joves al territori”.
Visibilitat de la campanya
Una de les maneres per promocionar el Carnet Jove als comerços locals és la col·locació d’un distintiu a l’entrada de l’establiment. Aquesta actuació es complementa amb d’altres accions paral·leles, com són la millora de l’eina de geolocalització de l’APP del Carnet Jove amb una mirada local, per tal de prioritzar els avantatges del carnet que tenen al seu voltant en el moment en què facin ús del servei.