Laumont tanca l’any fiscal amb una facturació similar a la d’abans de la pandèmia
L’empresa amb seu a Tàrrega mou 21 milions d’euros durant el darrer exercici
Laumont, empresa referent en la venda i distribució de tòfones i bolets, ha presentat el tancament del seu any fiscal amb una facturació de 21 milions d'euros, un 15% més baixa respecte a l’exercici fiscal previ a la Covid. Un resultat que, si bé trenca la dinàmica positiva de l’empresa els últims anys, la marca valora com a positiu per la ràpida recuperació en un dels sectors més perjudicats per la pandèmia.
Els primers dies de confinament l’empresa es va veure obligada a realitzar una aturada gairebé total i la demanda de producte fresc va caure en picat. Després d’unes setmanes de gran incertesa i de constatar la pèssima situació del món de la restauració, Laumont va tornar a arrancar progressivament i es va plantejar noves estratègies d’expansió per adaptar-se a un nou entorn.
Noves línies de negoci
Aquest darrer exercici, Laumont ha materialitzat finalment l’entrada a la venda al detall, la qual cosa li ha permès entrar als principals supermercats del país i altres grans superfícies de països europeus com Alemanya. Paral·lelament, també s’ha potenciat l’obertura d’un canal de vendes en línia tant per consumidors particulars (www.laumont.shop) com per negocis de restauració, botigues i distribució (www.laumont.es) en l’àmbit nacional i internacional.
Un procés de modernització que ha continuat anant de la mà de la seva activitat habitual d’exportació i venda als principals mercats estatals com Mercabarna, Mercamadrid o Mercabilbao. L’empresa també ha fet grans inversions en maquinària d’última tecnologia per millorar el control i la seguretat alimentària a la fàbrica de selecció de bolets de Valladolid.
Joan Casals, gerent de Laumont, creu que el sector de la tòfona farà una explosió durant els anys vinents. “Cada cop hi ha més plantacions i hem de tenir en compte que Espanya és el principal productor de tòfona negra del món”, explica Casals. També creu que “l’augment en l’oferta de tòfona negra que hi haurà als pròxims anys serà positiva, ja que els preus seran més assequibles i s’incrementaran els consumidors habituals d’aquest producte tan especial”.