Territori licita la redacció dels estudis de la variant de la C-14 a Tàrrega

01/03/2024

Amb un pressupost de 303.000 euros i un termini de 14 mesos

El Departament de Territori ha licitat la redacció de l'estudi informatiu i de l'estudi d'impacte ambiental que analitzaran diverses alternatives de traçat per a la futura variant de la C-14 a Tàrrega. La nova via permetrà evitar el trànsit de pas per l'interior del nucli urbà i connectarà amb la xarxa viària de l'entorn, com l'N-II, l'A-2 i l'LV-2021. La redacció dels estudis es licita per un import de 303.000 euros i un termini de 14 mesos.

Es preveu que la futura variant, que discorrerà per l'oest del municipi, tingui una longitud de 7,6 quilòmetres i la seva construcció comporti una inversió de 70 MEUR. La nova infraestructura permetrà alleugerir de trànsit el nucli urbà; actualment, la C-14 en aquest entorn registra entre els 6.300 vehicles diaris –abans de Tàrrega– als 3.900 –passat Tàrrega.

En la redacció de l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental es tindran en consideració, a més de la connectivitat amb altres vies, el pas pel riu Ondara, la línia del ferrocarril, i aspectes com les noves necessitats urbanístiques del municipi; l'accessibilitat als actuals polígons industrials així com als nous polígons que s'estan desenvolupant a la zona; el jaciment arqueològic Tossal del Mor i l'Espai Natural Protegit d'Anglesola-Vilagrassa.

El passat desembre, l'alcaldessa, Alba Pijuan, i el regidor d'Urbanisme, José Luis Marín, van mantenir una reunió de treball amb David Prat, director general d'Infraestructures de Mobilitat, i José Luís Lacruz, cap del Servei Territorial de Carreteres de Lleida. En el decurs de la trobada, es va posar damunt la taula la necessitat de desencallar el projecte i materialitzar la construcció d’aquesta infraestructura llargament reivindicada i que suposaria una important millora de la circulació i la seguretat viària.

En aquest sentit, Pijuan ha reiterat que la construcció de la variant de la C-14 “és una necessitat imperiosa, ja que el nucli urbà de Tàrrega suporta cada dia un elevat volum de trànsit de camions de gran tonatge que no tenen cap altra alternativa de pas”. Així mateix, ha alertat que “la convivència al centre de la ciutat entre camions, cotxes i vianants es fa cada dia més difícil”.

D’altra banda, l’ajuntament de Tàrrega ha dut a terme durant els darrers mesos un conjunt d’actuacions per assolir una mobilitat més segura al llarg de la C-14 al seu pas per l’interior de la ciutat. Destaca l’habilitació d’un carril bici o la instal·lació de senyals lluminosos avisant de l’existència de passos de vianants.

Laia Pedrós (Segre - Nova Tàrrega)